2.22.2018

5 клас Урок 22

Способи опису алгоритму
Люди часто створюють і виконують алгоритми на: роботі, вулиці, удома.

У школі ти також щоденно використовуєш алгоритми.

Словесна форма подання
Наприклад, готуючи бутерброд, ти дотримуєшся алгоритму. На малюнку відображено виконання відповідних команд.
Словами його можна описати так:
1. Узяти шматок хліба.
2. Намастити хліб з одного боку маслом.
3. Покласти на масло шматок ковбаси.
4. Покласти зверху шматок сиру.
5. Покласти на сир листок салату.
6. Покласти зверху шматок помідора.
7. Накрити іншим шматком хліба.
            На уроці математики ти використовуєш такий алгоритм обчислення периметра прямокутника:
1.Виміряти дві різні сторони прямокутника.
2.Знайти суму довжин двох виміряних сторін прямокутника.
3.Збільшити знайдену суму удвічі.

Графічна форма подання

Човняру з лівого берега на правий потрібно перевезти в човні через річку вовка, козу і капусту. У човні, крім човняра, уміщується або лише вовк, або лише коза, або лише капуста. Як це зробити, якщо на березі не можна залишати козу з вовком або козу з капустою?
Вибір форми подання алгоритму залежить від його виконавця.
Так, алгоритм евакуації учнів із приміщення школи при виникненні надзвичайних ситуацій:

Команди алгоритмів можна умовно об’єднати у блоки — алгоритмічні структури. Для кожної структури для зручності вводять свої графічні позначення, за допомогою яких будь-який алгоритм можна подати наочно. 

Якщо команди виконуються послідовно, кожна наступна розпочинається після завершення попередньої і виконується тільки один раз, — маємо алгоритмічну структуру слідування.

Таку структуру графічно позначають у вигляді послідовності прямокутників, у кожному з яких прописується команда або набір команд для отримання певного результату.
Виконавець має розв'язувати задачу за вказаним алгоритмом формально, тобто виконувати послідовно команду за командою, не вносячи ані до послідовності, ані до кожної команди алгоритму жодних змін.
Інтерактивні вправи
Алгоритм копіювання файлів і папок
Гра "Вовк, коза і капуста"

Домашнє завдання. За підручником ст.131 - 133

Немає коментарів: